Thursday 11 August 2011

Peminta Sedekah HIT TARGET

Peminta Sedekah HIT TARGET

Wah.. Panas topik kali ni.. Ya lah kan, Sekarang ni pun puasa mesti ramai yang beramal jariah,bersedekah dan sebagainya.. Congratz... Itu semua perkara baik untuk dilakukan dan dialu alukan kepada yang mampu untuk bersedekah di bulan yang mulia ini.. Sedekah tidak semestinya dalam jumlah yang banyak asalkan ikhlas.. betul kan???

Topik kali ni cuma mau minta pendapat adakah peminta sedekah itu benar² memerlukan ataupun ada dalang di sebaliknya?? Maksud saya, mungkin ada orang yang jadi Supervisor yang didalangi oleh Executive peminta sedekah??Sebab kebanyakan yang saya tengok di sabah terutamanya di KK (kota kinabalu) kebanyakan peminta sedekahnya sihat² belaka.. Kalau orang yang memang OKU minta sedekah xpa juga ini yang minta sedekah ada yang berbadan tagap dari saya taww...Baru kalau tidak diberi sedekah pandai marah pula tu??Apa kes??

Gambar Sekadar Hiasan
Ada juga diantara peminta sedekah yang membawa budak² /orang tua minta sedekah.. Kadang² duduk di jambatan segama,Kfc,Jalan belakang KK Plaza,Belakang Bank Negara dan banyak lagi port² yang memang jadi tumpuan kumpulan ini untuk meminta sedekah.. Iya lah kan,tempat tu rami orang lalu lalang,so boleh lah HIT TARGET!!

Bukannya lokek setakat seringgit dua tu kan tapi memikirkan orang yang minta sedekah dengan saya petang tadi lebih bertenaga, besar dan paling penting pindik² tagap buat saya berfikir, Malas Kerja kah apa orang ni???Bagi orang tua dan anak-anak kecil tu harap ada pihak seperti Kebajikan Masyarakat yang memandang keperitan mereka..Melihat budak² dan orang tua yang duduk di tepi² jalan yang panas tu tersentuh juga hati yang cute ini bila anak kecil bersama adiknya yang sampai tertidur ketika sedang meminta sedekah..Tidak kisah sama ada kumpulan peminta sedekah ini beroperasi secara independent atau ada Team tapi hati tetap tersentuh ging.. Rasa kemanusiaan tu tetap ada dan bersyukur  pada allah sebab diberikan hidup dan nasib diri yang lebih baik darinya..
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

3 Komen HOT: on "Peminta Sedekah HIT TARGET"

Unknown said...

merata-rata ada ... entah betul entah tidak ... kekadang datang satu sendiket kekadang memang betul2 mengharapkan bantuan, kesian tengok depa, uncle memang murah hati..hanya berharap agar itu niat ikhlas dari uncle .. tunggu masa di akhirat baru kita tahu cerita yang sebenarnya .

Bob Merley said...

untung kot jadi pengemis

FF said...

mang kaya lah rse pgemis2 neh..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...