Wednesday 15 August 2012

Kebakaran Kuarters Di Keningau 500 Pekerja Hilang Tempat Tinggal

Kebakaran Kuarters Di Keningau 500 Pekerja Hilang Tempat Tinggal. 500 pekerja sebuah kilang papan hilang tempat tinggal setelah kebakaran memusnahkan kira-kira 100 buah kuarters rumah pekerja itu, di Batu 5 Jalan Nabawan, pada Rabu.Tragedi yang dianggap terbesar dalam sejarah kebakaran di daerah itu, berlaku pada 1.45 tengah hari.

Ketua Jabatan Bomba dan Penyelamat Keningau, Janil Jaya berkata dua jentera bomba dan penyelamat bersama 15 pegawai dan anggota dikejarkan ke tempat kejadian sebaik menerima panggilan pada 2.03 petang.

"Kebakaran dapat dipadamkan sepenuhnya, meskipun menghadapi masalah bekalan air pada pili bomba dan mencari sumber air di kilang untuk disalurkan ke lokasi kebakaran," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Katanya, sebahagian besar daripada pekerja kilang terbabit berada di tempat kerja yang terletak kira-kira 200 meter dari kuarters yang terbakar itu.Tiada sebarang kehilangan jiwa atau kecederaan dilaporkan dan sebahagian daripada penghuni unit kuarters itu, sempat menyelamatkan barang dan harta benda mereka, katanya.Punca dan anggaran kerugian masih disiasat, tambah beliau.

SabahanCrew : Jangan Lupa Like Facebook Page Dan Tinggalkan Komen TQ
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 Komen HOT: on "Kebakaran Kuarters Di Keningau 500 Pekerja Hilang Tempat Tinggal"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...