Saturday 4 August 2012

Gambar : Ikan Paus Terdampar Di Kuala Penyu Sabah

Ikan Paus Terdampar Di Kuala Penyu Sabah menyebabkan kegemparan seketika berlaku di bandar tersebut. Ikan paus yang terdampar di kuala penyu sabah itu sepanjang 15.8 meter. Usaha untuk menyelamatkan ikan paus tersebut sedang giat dijalankan.Para penduduk tempatan berpusu-pusu ke tempat kejadian dimana ikan paus itu terdampar untuk menyaksikan sendiri ikan paus tersebut.


Ikan paus itu daripada spesis yang masih belum dikenal pasti, terdampar di pantai yang dikenali sebagai “hujung sungai” kira-kira satu kilometer dari bandar Kuala Penyu.Pegawai Jabatan Perikanan Negeri di Kuala Penyu, Julin Bagang berkata, ikan paus itu mengalami cedera ringan. “Kami berhadapan dengan masalah logistik dan sedang mencari jalan bagaimana untuk menyelamat ikan paus itu,” kata beliau.

Perkara seumpama ini bukan sesuatu yang pertama kali terjadi di sabah dimana pernah ada seekor ikan paus juga terdampar di pulau gaya suatu ketika dulu. Malangnya ikan paus tersebut dijumpai dalam keadaan mati dan tulangnya diawet dan disimpan di muzium negeri sabah untuk tujuan pameran.

SabahanCrew : Jangan Lupa Tinggalkan Komen Dan LIKE Facebook Page OK... TQ
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 Komen HOT: on "Gambar : Ikan Paus Terdampar Di Kuala Penyu Sabah"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...